Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar om din hälsa

Så kommer du igång med att träna och må mycket bättre även om du tror att du inte har tid att motionera

LÄS OCKSÅ OM BOKEN: Jag vill - Jag kan - Jag ska!


TV, datorer, tillgång till massor av energität snabbmat som är lätt att hämta hem och en ökad bekvämlighet i kombination med mängder av nya tekniska hjälpmedel har också hjälpt till att göra svenskarna allt tjockare. Det liv vi lever idag gör att vi rör oss allt mindre.
Statistik från Statens Folkhälsoinstitut visar att var sjunde svensk, 14 %, har en stillasittande fritid och är fysiskt aktiv mindre än två timmar per vecka och ännu fler sitter stilla på arbetet. Idag rör vi oss motsvarande ett maratonlopp mindre i veckan än för 30 år sedan.
”Vilken slags träning förbränner flest kalorier?
Det är en klassisk fråga som alla som någonsin försökt gå ned i vikt och komma i form ställt sig.
Svaret är enkelt.
Ställ dig i underkläderna utomhus i 20 minusgrader och hugg ved i ett ursinnigt tempo.
Men ta det lugnt.
Det finns andra alternativ också.
Det viktiga är att du bara börjar röra på dig. Så här kommer du igång och får snabbt resultat.

Veckans bästa boktips❤️


Här är något helt nytt!
Det är inte en kalender - det är din egen unika drömbok!

Här är det roliga
Boken ställer frågorna om vad du vill och du skriver ner dina mål och drömmar för livets alla områden så att du sedan kan göra en egen plan som du kan förverkliga eller bara få med i ditt dagliga liv. Allt för att du ska känna att 2022 blev fantastiskt och inte bara ett år i raden av år som du knappt minns något spännande av.

Slå upp boken och börja berätta för dig själv om:
☑️ Vad du vill lära dig nästa år
☑️ Hur du vill att dina relationer ska se ut
☑️ Hur du ska hitta mer lycka under året
☑️ Dina ekonomiska, yrkesmässiga och kreativa mål
☑️ Vad du vill börja med
☑️ Vad du vill sluta med
☑️ Hur du ska ta hand om dig själv nästa år
... Och mycket mer.

Vad vill DU ha ut av året som kommer?

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i vår egen egen bokhandel ...




1. Satsa på tre medelintensiva konditionspass á 30 minuter i veckan
Du bör bli svettig och ansträngd, men ändå inte känna obehag när du genomför aktiviteten utan pauser. Lämpliga aktiviteter här är jogging, cykling, simning eller längdskidåkning.

LÄS OCKSÅ: 18 rekommenderade metoder för att bli av med ditt sockerberoende

2. Två styrketräningspass per vecka där hela kroppens muskulatur tränas högintensivt utifrån din förmåga
Här bör du ta hjälp av en utbildad instruktör som sätter ihop ett program till dig.

3. Vardagsmotion, enklast i form av promenader
Detta kan med fördel läggas in under hela dagen. Det är inte meningen att du ska behöva ”avsätta” en särskild tid till detta. Har du en stegräknare bör du komma upp i 12 000 steg per dag. Om du har ett väldigt rörligt arbete, så prioritera punkt 1 och 2.

Så där, lite att börja med

NYHET "Lycka - så funkar det"

Boken som visar vad vad forskare har kommit fram till när det gäller att leva ett lyckligare liv - och det är så mycket vi inte vet och aldrig fick lära oss i skolan.

Boken är praktisk och konkret och visar vilka misstag vi gör hela tiden och vad vi kan göra istället.

Testläsarna säger att de har skrattat mycket också.



Provläs boken och få ett det absolut bästa priset i vår egen bokhandel - Lycka - så funkar det

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra läser om...

Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Webbredaktör - frida@smartare-liv.se

Sitemap