Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar om din hälsa

5 smarta sätt att öka ditt självförtroende och bygga upp din självkänsla

LÄS OCKSÅ: Så får du bättre självförtroende på jobbet



De flesta av oss underskattar våra förmågor och slösar alldeles för mycket värdefull tid på att oroa sig för vad andra tycker och tänker om oss. Ironiskt nog så är vår självkänsla som svagast när vi har åstadkommit väldigt lite – och när vi har lyckats göra mer än vi brukar. Orsaken är dels att de flesta av oss förtjänar en bättre självkänsla än vi har just nu, dels att självkänsla och självförtroende går hand i hand och kan förbättras genom att ändra på hur vi tänker om oss själva.

LÄS OCKSÅ OM BOKEN: Stå på dig - annars gör någon annan det

1. Meditera
Det är inte alls så flummigt som det låter. Gå en kurs och lär dig grunderna, det är enkelt.
Meditation hjälper oss att reducera stress och oro, öka vår kreativitet och förbättra minnet. Det innebär i sin tur att en piggare hjärna hjälper oss att fatta bättre beslut, stressa mindre och öka vårt självförtroende.

2. Lär dig något nytt
Få saker får oss att känna oss så glada och positiva som när vi känner att vi behärskar något nytt vi har lärt. Vad kan du lära dig? Spela gitarr, jonglera, skulptera, ett nytt språk?

3. Tämj din inre kritiska röst
Vi har alla en röst i huvudet som påstår att vi inte kan si eller så. Men kom ihåg att det är alltid du själv som bestämmer hur din inre röst ska behandla dig. Tillåt inte den att säga negativa saker. Du kan alltid förändra dig själv. Välj att bli den du vill bli. Välj att bli modig, självsäker, ambitiös, fokuserad och lugn. Påminn det för dig själv varje gång den inre rösten börjar gnälla genom att högt säga; Idag väljer jag att vara glad, positiv, energisk eller vilket sinnestillstånd du nu än väljer att fokusera på.

4. Gör något som du inte tror du vågar
Känslan av att lyckas med något man inte tror att man vågar göra ger både självförtroendet och självkänslan en raket-boost. Vad kan du göra redan idag som du inte tror att du vågar göra?

LÄS OCKSÅ: Snabbkurs i självförtroende - 23 punkter

5. Träna
Det är ett klassiskt, men tidlöst och supereffektivt sätt att få bättre självförtroende på. Du får dessutom en bättre hållning på köpet, vilket gör att ditt självförtroende också syns rent praktiskt.

Så där, lite att börja med

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Handbok i att lyfta fram DITT självförtroende❤️

Här är boken för dig som satt dig själv lite på sparlåga och vill känna dig starkare och säkrare.

En läsarröst
”Boken hjälper mig varje gång jag tappat tron och drömmarna. Jag önskar jag kunde skriva att jag sträckläste den, men då hade ju inte boken fyllt sitt syfte. Jag hinner nämligen bara något kapitel åt gången innan jag åter är en “doer” och i full färd med nya planer! Tack för mycket kloka ord och för att jag får vara jag, för jag VILL, jag KAN och jag SKA! =) Den ger mig inspiration och påminner mig om vad som är viktigt för mig.”
Nathalie Andersson

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra läser om...

Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Webbredaktör - frida@smartare-liv.se

Sitemap