Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Du och jobbet

5 saker du aldrig ska göra på jobbet

1. Gnäll inte
Ingen gillar folk som bara klagar och gnäller. Det sprider dålig stämning och dessutom är det ett idiotsäkert sätt att aldrig bli befordrad på.


2. Bli inte för mycket kompis med dina kollegor
Skilj på vänner och vänner. Dina kollegor behöver inte veta exakt allt om dig och dina problem. Var diskret och tänk på vad du säger.

3. Skvallra inte
Få saker är så förödande för ditt rykte på en arbetsplats om du är den som alltid skvallrar och konspirerar med och mot andra.

4. Bråka inte med din chef
Gör ditt jobb och prata inte skit bakom ryggen på din chef. Tycker du att du har blivit orättvist behandlad, så ta upp problemet på ett sansat sätt direkt med chefen. Annars finns det en anledning till att han/hon är chef och du är anställd. Chefens jobb är att styra företaget och ditt jobb är att göra vad du har blivit anställd och får betalt för. Och hämnas inte genom att maska och slarva bara för att du tycker din chef är en idiot – det kommer bara slå tillbaka på dig själv.

5. Säg inte alltid ja till allt
Det är okej att ställa upp och hjälpa till och jobba övertid, men säg inte instinktivt ja till allt. Värna om din integritet och din fritid.

Boktips för dig:
Konsten att sätta smarta mål

Konsten att sätta smarta mål

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Webbredaktör - frida@smartare-liv.se

Sitemap